Serra del Montsant

La Serra Major i les cigleres verticals del Montsant, Priorat, Tarragona

La Serra del Montsant forma part de la Serralada Prelitoral Catalana i està situat al seu extrem Sud Oest. Té una superficie de 135 Km2 i el seu punt culminant és el cim de la Roca Corbatera a 1.163 mts. És un potent bloc de conglomerats oligocènics que en la seva vessant sud s'aixeca en enormes cingleres, sent una de les seves caracteristiques més importants, per la seva configuració en el paisatge del Priorat.
Per la banda Nord, s'inclina i enfonsa vers el riu Montsant, que el separa de la Serra de la Llena. Els pobles que l'envolten són la Morera del Montsant, Albarca, Ulldemolins, Cornudella, Poboleda, Les Vilelles ( Alta i Baixa), Cabassers i Margalef del Montsant. Cal destacar l'antiga cartoixa, avui en restauració, de Scala Dei, dins d'un paratge espectacular al peu de la cinglera.
Té diferents accesos, "graus", per la banda Sud, que superen les cingleres per itineraris més o menys estrets i de diferent dificultat i que permeten situar-se sobre el massis i endinsar-se en la gran quantitat de racons i paratges que guarda aquesta muntanya, de regust solitari i espiritual. La cartoixa d'Scala Dei va ser la primera fundada en tota la Peninsula Ibèrica.
L'any 2002, el Montsant va ser declarat Parc Natural per la Generalitat de Catalunya.

 

Comentaris

Dzjiedzjee ha dit…
Very nice picture!

Greetings from The Netherlands,
DzjieDzjee
Jordi Lluís Pi ha dit…
Thanks Gert!!

Greetings from Barcelona, Catalonia.

Entrades populars d'aquest blog

La Punta del Fangar, Delta de l'Ebre

Donació fons fotogràfic

Recull de les fotografies de les dues exposicions "Paisatges geològics de Catalunya", anys 2018 i 2024/25, al visualitzador Geoindex de l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya