Les Orgues d'Ille-sur-Têt



Les Orgues d'Ille-sur-Têt, és una zona de badlands o xaragalls, situada al departament dels Pirineus Orientals, a la riba esquerra de la vall del riu Têt, molt a prop de Perpinyà.
Abunden les xemeneies o dames coiffés, una forma i exemple d'erosió diferencial, la qual el barret  superior és més resistent que la marga de la columna, fins que l'erosió pot amb el barret  protector, i la columna acaba col-lapsant.
Lloc actualment protegit per l'administració francesa, molt recomanable de visitar per tots els amants de la natura i dels paisatges geològics.
El vídeo següent està realitzat a partir del reportatge fotogràfic durant la meva visita l'agost del 2017.





Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La Punta del Fangar, Delta de l'Ebre

Donació fons fotogràfic

2a Exposició "Paisatges Geològics, una mirada fotogràfica a la geodiversitat de Catalunya" a la seu del Centre de Suport Territorial dels Pirineus de l' ICGC a Tremp